تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو سایت | اهمیت شبکه های اجتماعی در سئو

امروزه حدود سه و نیم میلیارد نفر در دنیا از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند.ما در این مقاله سعی داریم تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو سایت را مورد بررسی قرار دهیم.پس پیشنهاد میکنم تا آخر مقاله وب داران ( طراحی سایت ) را همراهی کنید.یکی از موضوعات مهم در چند سال اخیر در بحث سئو سایت ارتباط میزان فعالیت در شبکه های اجتماعی و تاثیر آن بر رتبه سایت در گوگل است که جزو فعالیت های سئو بیرون از صفحه به حساب می آید.

مقدمه : تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو سایت و اهمیت آن
از سال 2010 زمزمه هایی مبنی بر تاثیر اشتراک گذاری مطالب بر بهبود رتبه سایت در گوگل بر سر زبان ها افتاد.

در این زمینه کارشناسان سئو نظرات متفاوتی دارند.برخی معتقدند که اشتراک گذاری محتوا در شبکه های اجتماعی در امتیاز دهی گوگل تاثیر چندانی ندارد و برخی دیگر هم تاثیر آن را زیاد می دانند.البته در لیستی که سایت moz.com منتشر کرده است این عامل تاثیر چندانی در بهبود رتبه سایت ندارد و همچنین گوگل هم هرگونه ارتباط میان اشتراک گذاری مطالب و تاثیر آن در الگوریتم امتیاز دهی خود را منکر شده است.

از مطالب بالا می شود اینطور نتیجه گرفت که اشتراک گذاری محتوا در شبکه های اجتماعی تاثیر چندانی در بحث سئو سایت ندارد اما معمولا مشاهده شده مطالبی که در شبکه های اجتماعی زیاد به اشتراک گذاشته می شوند در نتایج گوگل هم رتبه بهتری می گیرند.

پس شاید ما معیار های اشتباهی را در نظر می گیریم!ما می توانیم از زاویه ای دیگر به این بحث نگاه کنیم.مثلا وقتی یک مطلب تعداد دفعات زیادی در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود مسلما تعداد کاربران بیشتری را هم درگیر می کند و همین می تواند در بهبود رتبه سایت در گوگل موثر باشد.

پس باید بیشتر به بحث تعامل با کاربران در شبکه های اجتماعی توجه کنیم.البته شبکه های اجتماعی زیادی در فضای مجازی فعالیت دارند که از محبوب ترین آن ها می توان به فیسبوک ، توییتر ، گوگل پلاس و لینکدین اشاره کرد که هرکدام به صورت جداگانه در بهینه سازی سایت تاثیر می گذارند.در ادامه این شبکه های اجتماعی را مورد بررسی قرار می دهیم.

فیسبوک

یکی از محبوب ترین و پر کاربرد ترین شبکه های اجتماعی در دنیا و ایران فیسبوک است که کاربران ایرانی زیادی را هم دارد.در بررسی که میان بیش از هزار صفحه انجام شده است ارتباط بسیار قوی میان نرخ تعامل در فیسبوک و نرخ کلیک (CTR) در گوگل به دست آمده است.

این آزمایش توسط آمارهایی که شبکه اجتماعی فیسبوک و موتور جستجوگر گوگل ارائه کردند انجام شده است و در آن مشخص شده مطالبی که در فیسبوک نرخ تعامل بین 6 تا 13 درصد را داشته اند رتبه بهتری نسبت به پست های دیگر به دست آورده اند و همچنین از CTR بیشتری هم برخوردار بوده اند.

توییتر

یکی از پرسرعت ترین شبکه های اجتماعی توییتر است که کاربران در آن قابلیت تولید محتوا در حدود 140 کارکتر را دارند و با توییت کردن مطالب می توانند نقش پررنگی در بهبود رتبه سایت در گوگل ایفا کنند.این شبکه ی اجتماعی فوق العاده در ایران بیشتر جنبه خبری پیدا کرده است.

گوگل پلاس.

ادامه مطلب در لینک زیر

https://webdaran.com/the-effect-of-social-media-on-seo/


مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : شبکه ,اجتماعی ,سایت ,تاثیر ,گوگل ,رتبه ,رتبه سایت ,بهبود رتبه ,تاثیر شبکه ,اشتراک گذاری ,تاثیر چندانی ,اشتراک گذاری محتوا ,اشتراک گذاری مطالب
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

Monica خدمات سی ان جی سلیمی دانلود پایان نامه رشته مدیریت انجام پروژه هایdatabase موفقیت راهنمای جامع اخذ ویزای کشور های جهان مشاور شرکت بیمه پارسیان هشت دژ شمیم یاس